המשטרה מזהירה: "עבירת שב"ח – בעלת היבט בטחוני"

בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה מזהירה: "עבירת שב"ח – בעלת היבט בטחוני"

משטרת ישראל ממשיכה במאבק כנגד כל מי שיסייע לעבירת השב"ח: "לא ננוח ולא נרפה מאכיפת החוק כנגד מחוללי עבירת השב"ח"

שבחי"ם שנתפסו • אילוסטרציה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשטרה ערכה שימוע לבעל מסעדה בבת ים לאחר שנתפס מעסיק שב"ח מספר פעמים, זאת ללא שבדק בצורה נאותה את אישורי השהיה של עובדיו, אם ניתנו.

בשבוע שעבר ניתן צו סגירה מנהלי, חתום על ידי מפקד מחוז ת"א, ניצב משה (צ'יקו) אדרי למסעדה בבת ים. בעל המסעדה עתר לבית המשפט אשר החזיר את הדיון בנושא על פי החוק לקצין משטרה. ואכן, באותו היום נערך לבעל המקום שימוע בפני קצין החקירות והמודיעין במרחב איילון .

השימוע נערך לאחר שבחודש האחרון, בשלושה אירועים שונים, נתפסו שני שוהים בלתי חוקיים. מבירור שנערך במהלך החקירה שנפתחה, עולה כי בעל המקום לא בדק כיאות את אישורי העבודה של עובדיו. יתר על כן, באירוע אחד נתפס עובד בימים בהם הוטל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון ובאירוע נוסף, נמלט אחד העובדים מבדיקת השוטרים היישר לתוך המסעדה.

בתום השימוע הוחלט להותיר את המסעדה פתוחה תוך מתן מספר הגבלות: ערבות כספית בסך עשרות אלפי שקלים במזומן אשר תחולט במקרה ובעל המקום יחזור על מעשיו, הקמת מנגנון בקרה בפיקוח קצין הרישוי במרחב איילון על מנת לוודא אי הישנות מקרים מסוג זה וחתימה על תצהיר התחייבות לבל יחזור על מעשיו.

במשטרה שבים ומדגישים כי "מלבד ההיבט הפלילי, עבירת השב"ח עלולה לטמון בחובה גם היבט בטחוני ולכן יש להעסיק עובדים רק על פי החוק אשר יש בידיהם אישור העסקה תואם".



0 תגובות